Den övergivna gården. Del 2

2011-09-05 @ 22:35:54
Hej! för er som inte varit in på bloggen tidigare så är det här den
andra delen av "Det övergivna huset". Gå till tidigare inlägget,
(Den övergivna gården  Del 1) för att hänga med och veta vad som
är vad and so on. Here we go, again..
Hittade ett gammalt utrivet tidningspapper.
Datum på Tidningen: Onsdag 30 mars 1977
Denna tidningen avslöjar att huset är gammalt, vilket vi förstås redan visste.
Men det är intressangt med tidningar i överlag i sådana här hus, då kan man få
en slags uppfattnign om när det bodde folk i huset.
Tidningarna var stora på den tiden..
Tammy hittade också Koppen och fotade den på närmare håll.
Jordkällaren.
Jag går och kollar in ladan. Det är hemskt egentligen att man låter gårdar stå och förfalla på
det här sättet. Men det är rätt häftigt att man som UEare får uppleva det.
Det är ju liksom det här vi gör.
Älskar det komiska i denna bild, jag har ingen jävla aning om va dedär
plåt sakerna är, men de är formade som svampar, och vad har växt
upp mitt bland dom..? haha.
En bild från en annan liten lada bredvid den stora halvt nedfallna.
Där fanns hela gamla tidningsbuntar från tidigt 60-tal om jag inte minns
helt fel.
Bild från den halvt förfallna ladan.
Helt sjukt att inte hela ladan hade rasat.
Massa bråte.
Tegelpannor som aldrig fick chansen att användas..

Och det, våra kära läsare var allt från den övergivna gården. :)
Hoppas ni har haft en trevlig läsning och gillar bilderna.
Hittar jag information om gården så kommer ni få veta det! :)
//Kimmy.♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback