Den övergivna gården. Del 1

2011-09-05 @ 20:20:19
Vi stannade och parkerade vid sidan av vägen. Sedan började vi
knata mot den övergivna gården.
När man kom närmare började man se bättre och vi kunde urskilja
ett boningshus och ett stall/en lada.
Ett sönderslaget fönster blottade sig ur den väldigt gamla byggnaden.
Jag gick in i det som jag tror är ett stall, medans Tammy gick och kollade
vid boningshuset.
Såhär såg det ut inne i stallet.
Inne i stallet.
Bild på boningshuset från Stallet.
Inne i stallet.
Såhär såg de ut i de flesta av "boxarna" som fanns kvar.
Det var väldigt lågt i tak. I mitten fanns en stege upp till det som jag
antar var höloft eller något liknande förr i tiden.
Som ni ser va stegen väldigt liten (kort).
Jag gick aldrig upp på loftet, eftersom jag kunde fota när jag stod på stegen.
Och visste ju inte hur golvet var, och hade ingen lust att bara igenom taket/golvet
(beror ju på hur man ser det) ifall bjälkarna hade börjat förmultna eller något.
Uppe på loftet.
Uppe på loftet. En tackbjälke eller något som hade knäckts.
I en annan del av stallet.
Stallet. Har ingen aning om vad det där är, någon annan som vet eller
har någon nys om vad det kan vara ?
Det där vet jag inte heller vad det var, men det var också i stallet.
Ett rum i stallet som taket hade rasat ner i.
En lada som var halvt - hel rasad. Förklaring: Halva delen var helt rasad,
och den andra delen stod fortfarande på "fötter".
En jordkällare.
Boningshusets utsida.
Ja det här ska ju då föreställa dörren in. Det ser mer ut som ett stort
gapande hål som skriker av övergivenhet. Men jag tror det har suttit en
fin vit trä ytterdörr där en gång i tiden. På den tiden huset var full av liv.
Och en bild på stallet från boningshuset.
Inne i huset. Det var saker på golven precis i hela huset.
Som ni ser är det inte speciellt fint där inne. Man undrar ju hur man kan
lämna en mysig liten gård, (som jag antar att det var en gång i tiden)
till ett sådant här öde.
På väggarna flagnade färgen, och föll i bitar, precis som reten av gården.
Förfallet.
OBS: notera gardinerna.
Det var en enda röra därinne.
Tapeterna börja lossna.
En säng som ingen sovit i på många många år..
Tapeterna hade tidningspapper bakom såg vi när vi tog en närmare titt.
Det var Tammy som såg det, och jag tyå; åh fan. Det är ju tidningspapper.
Bara det tyder ju på att huset är mycket mycket gammalt.
En kopp jag hittade på golvet, så ställde upp den på de gamla kylskåpet(?).
Det fanns verklingen sängar överallt. man undrar ju om det var en
stor familj som levt på denna gården en gång i tiden. fast huset var rätt litet.
Men dessa byggnader har stått tomma i tiotals år. Så länge jag kan minnas.
Vinden på huset.
Som ni ser så satt det en avskärd läder rem fast i en av takbjälkarna.
Man undrar ju vad den gör där, och om den har används till att släcka
ett liv utan livslust..
Tomte brus.. Någon som har en aning om vad det är för något ?

Mer bilder och info kommer i ett senare inlägg.
(Den övergivna gården Del 2)

Som jag slänger in senare ikväll. :)
Kom gärna med kritik!

//Kimmy.♥

Kommentarer

Postat av: Sam

Om ni fortsätter såhär kommer jag defentetivt följa er!

Älskar sättet ni formulerar er på :D

2011-09-05 @ 21:52:31
URL: http://ziiplight.wordpress.com/

Postat av: Sara

Vad Tomte Brus är:

Tomtebrus var en slags läskedryck i form av ett pulver som blandades med vatten. Pulvret, som såldes både i små påsar eller plåtdosor, var gjort av socker, citronsyra och natriumbikarbonat, och kunde även läggas direkt på tungan så att en fräsande effekt uppstod. Tomtebrus såldes under 1900-talets första hälft, och var fortfarande populärt på 1950-talet.

2011-09-05 @ 22:32:44
URL: http://sis.pixbox.se

Postat av: Svar till Sara

Okej, tack för infot sara!

2011-09-05 @ 23:12:16
URL: http://urbanexploration.blogg.se/

Postat av: Svar till Sam

Det är alltid trevligt att höra! :)

Tack så mycket!



/ Kimmy.

2011-09-05 @ 23:12:44
URL: http://urbanexploration.blogg.se/

Postat av: Julia

Usch.. Hur kan man ens lämna kvar ett hus sådär, i all hast? Undrar vad som hände...

2011-09-06 @ 14:33:19
URL: http://motivate.blogg.se/

Postat av: Alex

Scener från män som hatar kvinnor utspela sig i den förfallna ladan.. Ladan rasa ett halvår efter filminspelningen..

2011-09-06 @ 20:22:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback